داتار باکس

4 نکته واجب برای انتخاب کولر سلولزی و نحویه صحت سنجی آن

۱. اندازه مناسب کولر سلولزی:

در اولین قدم برای راهنمایی خرید کولر سلولزی. باید اول متراژ مکانی که میخواهید خنک شود را در نظر بگیرید. برای این نکته من یک راه حل خیلی ساده را بیان میکنم. که نیاز به این نباشه که فرمول های محاسبه ای پیچیده میزان هوادهی با مقدار پد را محاسبه کنید تا به عدد متراژ برسید. هر چند میتوانید از اینجا به این فرمول دست رسی داشته باشید.

برای متراژ 100 تا 150 متر یه کولر با فن 7 هزار میخواید. که حداقل پد سلولزی که داخلش استفاده شده یه پد به اندازه 40 سانت در طول در 40 سانت در عرض و حداقل قطر 15 سانت داشته باشد.این فن با این میزان پس سلولزی کاملا مناسب فضا تا 150 متر میباشد.

برای متراز 150 تا 200 متر یا نیاز به یک فن بیشتر از 7000 دارید یا پد سلولی بیشتر با همون فن 7هزار .چون در بیشتر مواقع به دلیل بزرگی فن 8000 ترجیح بیشتر این است که فن همون 7000 باشه ولی مقدار پد سلولزی بیشتر شود. مثلا یه فن 8500 با همون پد 40 در40 در قطر 15 سانت جواب گو خواهد بود. ولی اگر میخواید کولر بزرگتر از یک کولر سلولزی 7 هزار نباشد میتوانید یک کولری را انتخاب کنید که فن 7000 دارد ولی حداقل پد مورد استفاده باید 80 سانت در 80 سانت در قطر 18 سانت باشد. که این مناسبه 200 متر فضا می باشد.

برای فضایی بیشتر از 200 تا 300 متر هم باید از فن های بالاتر از 8000 هزار استفاده کنید یا یک فن 8000 با یک متر پد در طول و یک متر در عرض با قطر 20 سانت مورد نیاز است.

برای فضا های بالای 300 متر هم باید از فن های بالای 8000 استفاده شود. با پد سلولزی بزرگ .

پس برای انتخاب مناسب کولر از نظر ابعاد. به قدرت هوادهی و میزان پد سولزی استفاده شده توجه کنید.

نکته مهم. در تمامی این موارد . باید فن سانتریفیوژی یا همون حلزونی باشد نه فن پره ای یا همون اکسیال . به خاطر اینکه فن های پره ای فشار باد خیلی کمی دارند. و اصلا مناسب مصرف منازل نیستند. در صورتی که یک فن حلزونی هفت هزار 450 پاسکال فشار را ایجاد میکند ولی یک فن پره ای در بهترین هوادهی خود مثلا 24 هزارش نهایتا 170 پاسکال فشار را ایجاد میکند. که اصلا مناسب کانال های کولر نمیباشد. مخصوصا که یک واحد آپارتمان دو خوابه باشد. در این صورت به هیچ به دلیل فشار کم هوای خنک وارد اتاق های نمیشود. می توانید فرق بین فن حلزونی و سانتریفیوژی با فن اکسیال یا همون پره ای را اینجا ببنید.

2. خدمات پس از فروش و گارانتی کولر سلولزی:

در صورتی که شرکتی خدمات پس از فروش و گارانتی برای کولر سلولزی خود نداشته باشد. قطعات یدکی کولر را نداشته باشد.حتما بد از یکی دو سال به مشکلات بزرگی خواهید خورد. پس برای راهنمای خرید کولر سلولزی در انتخاب شرکت مورد نظر حتما به این نکته توجه کنید. برای صحت سنجی این مورد میتوانید سایت شرکت مورد نظر خود را مورد برسی قرار دهید.

گارانتی کولر سلولزی

3. مصرف انرژی کولر سلولزی :

برای فهمیدن این که مصرف انرژی کولر سلولزی چقدر است آسان ترین را. این می باشد که دقت کنید فن کولر تسمه ای نباشد. همین مورد. کافی خواهد بود. به دلیل اینکه فن های نسل جدید همه بدون تسمه میباشند و همه کم مصرفتر هستند از فن های نسل تسمه ای.

کولر سلولزی 7000

4. قابلیت کنترل از راه دور و هوشمند کولر سلولزی:

نهایت دقت را در این بخش داشته باشید چرا که اگر کولر سلولزی هوشمند نباشد. و خودکار خاموش و روشن نشود. به هیچ وج مناسب مصرف خانگی نخواهد بود. دلایل این موضوع بسیار زیاد است فقط برای صحت سنجی باید از شرکت مورد نظر سوال کنید که کولر سلولزی شما ترموستات محیطی دارد یا نه. اگر داری این آپشن باشد. یعنی کولر آبی هوشمند خواهد بود.

ریموت کولر سلولزی

در ادامه بد نیست این کلیپ رو هم برای تصمیم گیری نهایی حتما ببنید درباره راهنمای خرید کولر سلولزی

در ادامه